Breaking even… soon
The Antonov An-148 Russo-Ukrainian regional jet first entered the Russian market in 2009, but it isn’t expected to start bringing revenues to its launch operator Rossiya — Russian Airlines until next year. The An-148 production rates remain lower than planned, while potential new customers insist that the airliner is turning out to be too expensive. The Russian and Ukrainian manufacturers are looking at ways to decrease production costs, bearing in mind the importance of the program as a consolidation drive for the two countries’ aerospace sectors.
The 70-seat regional jet, developed by the Ukrainian specialist Antonov, was certified by the CIS-wide Interstate Aviation Committee and by the aviation authorities of Ukraine in 2007. Antonov has expanded the airliner’s operating envelope in the past few years, certifying it for operations from unpaved runways and for ICAO Category IIIA landings.
The first prototypes were assembled in Kiev, but for the An-148 promotion to the Russian market it was agreed to launch license production locally at the Voronezh-based VASO facility, which is a subsidiary of the United Aircraft Corporation (UAC). VASO builds An-148s in cooperation with a number of Ukrainian manufacturers. Antonov’s facilities in Kiev and Kharkov manufacture most of the fuselage and also the center wing section, whereas VASO is responsible for the tail section, wing devices, engine nacelles, and some of the fuselage sections. Final assembly is made in Voronezh.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot continues regional hubs development
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade
- Russian airlines’ traffic exceeds 95 million passengers in 10 months of 2024
- Russia’s Red Wings takes delivery of a new Superjet 100
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather