Breaking into new market segments
Over the past several months, the Russian Helicopters holding has taken several important steps to break into the market segments for light and medium rotorcraft; these niches have remained historically underserved by Russian helicopter manufacturers. The company also identified the initial parameters of a future heavy-lift aircraft to eventually replace the best-selling Mil Mi-8/17 family.
In early September this year, Russian Helicopter landed its first civilian contract for the Kamov Ka-226T light helicopter. The 3,600-kg MTOW version differs from the Ka-226 baseline in the more powerful Turbomeca Arrius 2G1 engines. The Ka-226T was originally developed as Russia’s bid in the Indian defense ministry’s tender for 197 light helicopters. The Russian defense and emergencies ministries, as well as the Russian Federal Security Service have also been named among potential customers for this model.
Although the contract for the 18 Ka-226TG helicopters was formally placed by NefteGazAeroCosmos research and production centre, in reality the first commercial examples of the aircraft will be delivered to Gazpromavia, one of the largest rotorcraft operators in Russia. The first six airframes are to be delivered in 2013, with the remaining 12 to follow in 2014. Gazpromavia will use the helicopters for pipeline patrols, repair operations, personnel and corporate transportation in the interest of its parent company – Gazprom gas monopolist.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent