New Kamov twin to resume trials

The development of the new Kamov Ka-60/62 medium twin helicopter – the manufacturer’s first non-coaxial-rotor aircraft – is gaining pace, backed by military orders and government subsidies. Kamov’s parent company Russian Helicopters is simultaneously preparing the market entry of the Ka-60 military transport and Ka-62 civil versions; both have a maximum take-off weight of 6,500 kg and can carry 12-15 passengers at 290 km/h to as far as 750 km.
The Ka-60/62 program was launched at the end of 1980s; the first prototype made its maiden flight in 1998. Capable of carrying up to 2,500 kg of payload, the Ka-60/62 was designed to fill the empty niche between the Ka-226 light twin and the medium-class Ka-32 and Mil Mi-8/17 helicopters. Unlike all other Kamov models, which feature distinctive co-axial rotors, the Ka-60 is of classic helicopter design with a five-blade main rotor and a shrouded tail rotor. At present Kamov has only one prototype, powered by two 1,300-hp NPO Saturn RD-600V turboshafts; another was lost in a crash during a test flight near Moscow in June 2010.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot promotes initiative towards harmonization of Russia’s continued airworthiness system with international standards
- Russia’s Smartavia passenger traffic decreased by 6.7%
- Russian airlines 2024 traffic exceeds the pre-sanctions level
- Russia’s Ural Airlines passenger traffic fell one per cent short of pre-crisis levels
- Aeroflot continues regional hubs development
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade