New navigation system for the Т-50

Like a number of other T-50 subsystems, the BINS-SP2 navigation was first tested
Like a number of other T-50 subsystems, the BINS-SP2 navigation was first tested on a Su-35S fighter
Источник:
: News
Подробно об авторе:
Valery Ageev

Russia’s Radioelectronic Technologies Concern is demonstrating its latest strap-down inertial navigation system, designated BINS-SP2, which is already installed on two aircraft flying here at the air show: the Sukhoi Su-35S multirole fighter and the Sukhoi T-50 fifth-generation fighter. 

The BINS-SP2 architecture is based on three laser gyroscopes and three quartz accelerometers. The system can establish the platform’s coordinates and motion variables in the absence of external data inputs.

The system was developed by Moscow Institute of Electromechanics and Automatics, a subsidiary of Radioelectronic Technologies. General director Alexey Kuznetsov says the BINS-SP2 can operate at temperatures between –60° and +60° C, and at altitudes up to 25 km.

Anatoly Chumakov, general director of the BINS-SP2 manufacturer Ramenskoye Instrument Making Plant, predicts great demand for the system from military and civilian customers. Three examples per airframe could be installed on civilian aircraft, and two per airframe on warplanes. The system has a service life of 10,000 hours. It can also be used on sea vessels and road transport.  
 

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

АТО-телеграф

2024 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.