Regional Flights
For quite some years now the state of the Russian regional air transport market has been described almost exclusively in negative terms. In fact, it is not an easy task to define regional air services in Russia. A Yekaterinburg-Vladivostok route, for example, could be called regional because it links two different regions of the country, but its sheer length begs to differ. This is why regional air services in Russia have come to mean primarily short-haul routes operated by smaller aircraft carrying 50 to 70 passengers.
The segment lost one of its most prominent representatives in early 2011, when the Domodedovo-based operator Region-Avia folded its wings. What was initially termed a temporary suspension of services proved a permanent closure. Region-Avia director Denis Pavshinsky had said in January that the company was looking at various possibilities to resume operations, including a merger and a change of base airport (Pavshinsky mentioned Yekaterinburg and Samara as two potential new bases). Neither option seems to have played out.
When Region-Avia was launching in 2007 its plans included investing some $65 million in a 50-ship turboprop fleet. Most of the money was to come from an EBRD-run fund. The airline expected at the time that it would be carrying 3 million passengers annually by 2010-12.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent