Stripping to the bone

FastAir started to stock its parts pool by disassembling retired CRJ100 jet
FastAir started to stock its parts pool by disassembling retired CRJ100 jet
Источник:
: News
Подробно об авторе:
Alexey Sinitsky

This year’s JetExpo is going to be the first such exhibition for the Russian aircraft parts supplier FastAir. Executive Director Pavel Provotorov told Show Observer that the company specializes in 24/7 express AOG services to business aviation operators. On average, it handles an AOG shipment from the USA within 47 hours (including the customs clearance times); forwarding a part from Europe takes about 22 hours.

FastAir has recently become the official Russia and CIS dealership of the German parts supplier EFTEC. FastAir stocks its parts pool by disassembling retired aircraft. The company has already dismantled one Bombardier CRJ100 this way. EFTEC has contracts for the purchase and subsequent stripping of nine CRJ100/200s and one McDonnel Douglas MD-81; the partners’ further plans include buying two Boeing 737s and one Airbus A320.

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

АТО-телеграф

2025 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.